Holistic approach of the curriculum of Greek junior high school on lithosphere and the implementation of the GeoCause - PaP - CoRe baseline approach on geoscience curriculum development.
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία γίνεται μια ολιστική προσέγγιση του υπάρχοντος ΑΠΣ στη λιθόσφαιρα της Α τάξης του γυμνασίου και αναφέρονται αδυναμίες των διδακτικών στόχων αυτού και του σχολικού εγχειριδίου. Αναφέρονται συνολικά τα κριτήρια που θεωρούμε απαραίτητα για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των ΑΠΣ των γεωεπιστημών. Προτείνεται ένα νέο ΑΠΣ για τη λιθόσφαιρα που στηρίζεται σε μια νέα προσέγγιση την οποία ονομάζουμε GeoCause - PaP - CoRe. Σύμφωνα με αυτήν, η Γη αποτελεί ένα γεωσύστημα και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην αιτία των φαινομένων, στις διαδικασίες στο εσωτερικό και στην επιφάνεια της Γης και η μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Κατά την πιλοτική εφαρμογή του πειραματικού ΑΠΣ για τη λιθόσφαιρα χρησιμοποιήθηκε το γεωεργαλείο GCI προκειμένου να αξιολογηθεί και να αναβαθμισθεί η διαδικασία ανάπτυξης του ΑΠΣ. Τα πρώτα αποτελέσματα της ποιοτικής αξιολόγησης έδειξαν ότι γεφυρώθηκε το γνωσιακό και εννοιολογικό κενό των μαθητών και ότι επιτεύχθηκε σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό η εννοιολογική αλλαγή. Προτείνεται ότι η παραπάνω προσέγγιση μπορεί να επεκταθεί και σε άλλα αντικείμενα των γεωεπιστημών και να αναπτυχθούν αξιόπιστα και αποδοτικά ΑΠΣ. Το γεωεργαλείο GCI μπορεί να αξιοποιείται για τη συνεχή αξιολόγηση και αναβάθμιση των ΑΠΣ των γεωπιστημών και των εκπαιδευτικών διαδικασιών γενικώς.
Λέξεις κλειδιά
curriculum; αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών; lithosphere; λιθόσφαιρα; geosystem; γεωσύστημα; geotool; γεωεργαλείο; geosystem thinking; γεωσυστημική σκέψη
Πλήρες Κείμενο:
PDFΕισερχόμενη Αναφορά
- Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.
©1999-2001 Βιβλιοθήκη "Θεόφραστος", Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος. |
Εφαρμογή / Διαχείριση Ιστοχώρου: Μηντζαρίδης Στέργιος |
Η ανάπτυξη του site πραγματοποιήθηκε με την αποκλειστική χρήση Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα |