[Εξώφυλλο]

Βιογραφική διερεύνηση εκπαίδευσης και επαγγελματικής σταδιοδρομίας: συγκριτική δικτυακή ανάλυση βιγραφικών διαδρομών στα πεδία Φυσικής Αγωγής και ΑΘλητισμού, ευρύτερου ιδιωτικού και δημόσιου τομέα

Λεονόρα Ντερβίση

Περίληψη


Η εξελικτική πορεία του ανθρώπου προσδιορίζεται σε μεγάλο βαθμό και από τις αποφάσεις επαγγελματικής ανάπτυξης τις οποίες λαμβάνει. Στην παρούσα εργασία γίνεται βιογραφική διερεύνηση εκπαίδευσης και επαγγελματικής σταδιοδρομίας και συγκεκριμένα συγκριτική δικτυακή ανάλυση βιογραφικών διαδρομών στα πεδία Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού καθώς και του ευρύτερου ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Από την ανάλυση των δεδομένων του δείγματος υποδηλώνεται ενδεχόμενη έλλειψη σχεδιασμού πορείας σπουδών η οποία προκαθορίζει και τα βήματα σπουδών των εργαζομένων στους προαναφερθέντες τομείς. Οι εργαζόμενοι στις ιδιωτικές επιχειρήσεις τείνουν να είναι περισσότερο καταρτισμένοι περνώντας από περισσότερες βαθμίδες εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα, από την ανάλυση της έρευνας διαπιστώνεται πως υπάρχουν ανταγωνιστικοί κόμβοι με αρκετές συνδέσεις, όπως το MBA. Τέλος, ένα στοιχείο που απορρέει από την ανάλυση των δεδομένων είναι ότι οι εργαζόμενοι στους φορείς φυσικής αγωγής και αθλητισμού είχαν σχέδια μόνο για προπτυχιακές σπουδές και όχι για περαιτέρω εξειδίκευση.

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Ελληνική Βιβλιογραφία

Δημητρακόπουλος, Ε. Γ. (1998), Η επαγγελματική ανάπτυξη του ατόμου και οι σχετικές θεωρίες. Αθήνα: Δαρδάνος.

Κάντας, Α., και Χαντζή, Α. (1991), Ψυχολογία της Εργασίας. Θεωρίες Επαγγελματικής Ανάπτυξης. Στοιχεία Συμβουλευτικής. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Καραδήμας, Ε. (1998), “Επιλογή επαγγέλματος: Ο ρόλος των γνωστικών σχημάτων στη διαμόρφωση της επαγγελματικής επιλογής”, Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, 46-47: 19-31.

Κασιμάτη Κ. (1998), Έρευνα για τα κοινωνικά χαρακτηριστικά της απασχόλησης. «Η επιλογή του επαγγέλματος. Θεωρητικές αναφορές και εμπειρική διερεύνηση», 2η Έκδοση. Αθήνα: ΕΚΚΕ.

Κασσωτάκης, Μ. (2004), Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός: Θεωρία και πράξη. Αθήνα: Τυπωθήτω – Δαρδάνος.

Κρίβας, Σ. (1987), “Η συνεισφορά των θεωριών επαγγελματικής εκλογής στην συμβουλευτική πρακτική κατά τη διαδικασία εκλογής επαγγέλματος”. Σύγχρονη Εκπαίδευση, Vol. 33, 29-36.

Μπένος, Β.Κ. (1991), Μέθοδοι και τεχνικές δειγματοληψίας (2η Έκδοση). Πειραιάς: Α. Σταμούλης.

Μπουρνούδη, Ε. και Ψάλτη, Α. (1997), «Επαγγελματικές επιλογές και προσδοκίες των νέων και της οικογένειάς τους. Η επίδραση του φύλου» στο Δεληγιάννη, Β. και Ζιώγου, Σ. (επ. έκδ.) Φύλο και Σχολική Πράξη. Συλλογή Εισηγήσεων. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Βάνιας.

Τσολακίδου, Ε., (1997), Οι Επαγγελματικές Προτιμήσεις των Νέων. Αθήνα: Προσκήνιο

Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία

Albion, M. J. and Fogarty, G. J. (2002), “Factors influencing Career decision Making in Adolescents and Adults”, Journal of Career Assessment, Vol. 9, No. 2, 14-19.

Amir, T., Gati, I. and Kleiman, T. (2006), “Understanding and Interpreting Career Decision-Making Difficulties”, Journal of Career Assessment, Vol. 16, No. 3, 281-309.

Bang-Jensen, J. and Gutin, G. (2000), Directed graphs: Theory, Algorithms and Applications. 1st edition. Springer

Borders, L. D. and Archadel, K. A. (1987), “Self-beliefs and career counseling”, Journal of Career Development, Vol. 14, No. 2, 69-79.

Borgatti, S. P. (2005), "Centrality and Network Flow", Social Networks, Vol. 27, 55-71.

Borgatti, S. P. and Everett, M. G. (2006), "A Graph-Theoretic Perspective on Centrality", Social Networks, Vol. 2, 466-484.

Corbishley, M. A. and Yost, E. B. (1989), “Assessment and Treatment Dysfunctional Cognitions in Career Counseling”. Career Planning and Adult Development Journal, Vol. 5, No. 3, 20-26.

Crites, J. O. (1969), Vocational psychology: The study of vocational behavior and development. New York: McGraw-Hill.

Diestel, R. (2005), Graph Theory. 3rd edition. Springer.

Freeman, L. C. (1979), "Centrality in social networks: Conceptual clarification", Social Networks, Vol. 1 No. 3, 215-239.

Germeijs, V. and De Boeck, P. (2003), “Career indecision: Three factors from decision theory”. Journal of Vocational Behavior, Vol. 62, No. 1, 11-25.

Ginzberg, E., Ginsberg, S. W., Axelrad, S. and Herma, j. L. (1951), Occupational choice: An approach to a general theory. New York: Columbia University Press.

Holland, J. L. (1970), The vocational preference inventory. Palo Alto, Calif: Consulting Psychologists Press.

Holland, J. L. (1985a), Making vocational choices: A theory of vocational personalities and work environments. Englewood Cliff, NJ: Prentice-Hall.

Holland, J. L. (1985b), The self-directed search. Specimen set. Odess, Fla.: Psychological Assessment Resources.

Javeau, C. (2000). Η έρευνα με ερωτηματολόγιο. Το εγχειρίδιο του Καλού Ερευνητή. Αθήνα: Τυπωθήτω.

Ireh, Μ. (2000), “Career Development Theories and Their Implications for High School Career Guidance and Counseling”, The High School Journal, Vol. 83, No. 2, 29-40.

Isaacson. L. E. and Brown, D., (1993), Career Information, Career Counseling and Career Development, Boston: Allyn and Bacon.

Jepsen, D. A. and Dilley, J. S. (1974), “Vocational Decision-Making Models: A Review and Comparative Analysis”, Review of Educational Research, Vol. 44, No. 3, 331-349.

Koumoundourou, G. A. and Kassotakis, M. (2007), The Greek version of the career decision-making difficulties questionnaire a preliminary psychometric investigation, Presented at the International Conference: Guidance and Diversity Research and Application, Padova, Italy.

Lent, R. W., Brown, S. D. and Hackett, G. (2000), “Contextual supports and barriers to career choice: A social cognitive analysis”, Journal of Counseling Psychology, Vol. 47, No. 1, 36-49.

Lent, R. W. and Hackett, G. (1987), “Career self-efficacy: Empirical status and future directions”, Journal of Vocational Behavior, Vol. 83, 347-382.

Newman, M. E. J. (2010), Networks: An Introduction. Oxford, UK: Oxford University Press.

Nieken, P. and Stormer (2010), “Personality as Predictor of Occupation Choice: Empirical Evidence from Germany”, Journal of Human Resources, No. 4, 7-20.

Osipow, S. H. (1999), “Assessing Career Indecision”, Journal of Vocational Behavior, Vol. 55, No. 1, 147-154.

Roberts, K. (1977), “The social conditions, consequences and limitations of careers guidance”, British Journal of Guidance and Counselling, Vol. 5, No. 1, 1-9.

Saka, N. and Gati, I. (2007), “Emotional and personality-related aspects of persistent career decision-making difficulties”, Journal of Vocational Behavior, Vol. 71, No. 3, 340-358.

Segal, S. J. (1961), “A psychoanalytic Analysis of Personality Factors in Vocational Choice”, Journal of Counseling Psychology, No. 8, 202-210.

Sidiropoulou-Dimakakou, D., Mylonas, K., Argyropoulou, K. and Tampouri, S. (2012), “Career Decision-making Difficulties, Dysfunctional Thinking and Generalized Self-Efficacy of University Students in Greece”, World Journal of Education, Vol. 2, No. 1.

Stebleton, M. (2009), Review of the NEO Personality Inventory-Revised. Whitfield, R. Q. Feller& C. Wood (Eds). A counselor’s guide to career assessment instrument. Broken Arrow, OK: VAQ National Career Development Association.

Super, D. E. (1953), “A theory of vocational development”, American Psychologist, Vol. 8, No. 5, 185-190.

Super, D. E. (1984), “Career and life development”, In D. Brown & L. Brooks (Eds.) Career Choice and Development 192-334. San Francisco, CA: Jossey-Bass

Super, D. E., Savickas, M. L. and Super, C. M. (1996), The life-span, life-space approach to careers, In Duane Brown, linda Brooks, & Associates (Eds), Career Choice and Development 3rd edition. San Francisco, CA: Jossey-Bass.

Tiedeman, D. V. (1961), “Decision and vocational development: A paradigm and its implications”, Personnel and Guidance Journal, Vol. 40, No. 1, 15-21.

Tiedeman, D. V. and O’Hara, R. P. (1963), Career development: Choice and adjustment, New York: College Entrance Examination Board.

Tinsley, H. E. (1992), “Career decision making and career indecision”, Journal of Vocational Behavior, Vol. 41, No. 3, 209-211.


Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.