Ο ρόλος της οικουμενικής εκπαίδευσης και της γεωγραφίας στη διαμόρφωση ενεργών και υπεύθυνων πολιτών

Ν. Βουδρισλής, Νίκος Λαμπρινός

Περίληψη


Οι οικονομικές και κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις των τελευταίων χρόνων έχουν οδηγήσει στην αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για έναν παγκόσμιο προσανατολισμό της εκπαίδευσης και για την ενσωμάτωση της ιδιότητας του πολίτη στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Για το λόγο αυτό τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχει γίνει κέντρο μελέτης η εκπαίδευση για την Παγκόσμια Ιδιότητα του Πολίτη με στόχο να βοηθήσει τους αυριανούς πολίτες να γνωρίσουν τα πολύπλοκα παγκόσμια ζητήματα και να τους δώσει τη δυνατότητα να γίνουν ενεργοί και ενημερωμένοι πολίτες. Στην κατεύθυνση αυτή η γεωγραφική εκπαίδευση έχει να διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο καθώς έχει ισχυρούς δεσμούς με τα θέματα που εξετάζει η Παγκόσμια Ιδιότητα του Πολίτη και προσφέρει στους μαθητές τη δυνατότητα να ερμηνεύσουν το περιβάλλον τους και να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω τους. Για να προσεγγίσει το στόχο αυτό χρειάζεται ν α α ποκτήσει μια διεθνή διάσταση και να καλλιεργήσει τις έννοιες της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης, της προστασίας του πλανήτη.

Λέξεις κλειδιά


10ο Διεθνές Γεωγραφικό Συνέδριο; 10th International Geographical Congress; geography education; γεωγραφική εκπαίδευση; οικουμενική εκπαίδευση; ιδιότητα του πολίτη; ενεργοί πολίτες; global education; citizenships; action citizens/

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.



©1999-2001 Βιβλιοθήκη "Θεόφραστος", Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος.
Εφαρμογή / Διαχείριση Ιστοχώρου: Μηντζαρίδης Στέργιος
Η ανάπτυξη του site πραγματοποιήθηκε με την αποκλειστική χρήση Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα